اخبار فنآوری, تکنولوژی, محصولات جدید

همه چیز درباره آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو

هنوز زمان زیادی تا معرفی آیفون ۱۶ باقی مانده؛ چرا که این گوشی هوشمند قرار است در سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شود. با این حال امروز خبرهای جدیدی درباره آیفون ۱۶، مخصوصا آیفون ۱۶ پرو.
اندازه صفحه نمایش ایفون‌های سری ۱۶ لو رفت؛ محافظ صفحه شایعات را تایید می‌کند!

طبق روند چند سال قبل اپل، گوشی‌های نسخه پایه با نمایشگری ۶٫۱ اینچی و مدل‌های پرو و پرو مکس به ترتیب با پنل‌هایی ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی روانه بازار شدند. امسال اما قرار است تغییراتی را شاهد باشیم و همان طور که قبلا شایعات اشاره کرده بودند، صفحه نمایش ایفون ۱۶ پرو از ۶٫۱ اینچ به ۶٫۳ اینچ خواهد رسید و پنل ایفون ۱۶ پرو مکس نیز اندازه‌ای ۶٫۹ اینچی خواهد داشت.

تمام شایعات قبلی را تصویر زیر تایید کرده است، جایی که شاهد محافظ صفحه چهار گوشی ایفون ۱۶، ایفون ۱۶ پلاس، ایفون ۱۶ پرو و ایفون ۱۶ پرو مکس با ابعاد ۶٫۱، ۶٫۷، ۶٫۳ و البته ۶٫۹ اینچی هستیم. این تصمیم جدید اپل باعث شده تا شما عملا بتوانید در نسل جدید از ابعاد ۶٫۱ اینچی تا ۶٫۹ اینچی را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

 

کوپرتینویی‌ها در حالتی تصمیم گرفته‌اند اندازه نمایشگر ایفون ۱۶ پرو مکس را ۰٫۲ اینچ افزایش دهند که بسیاری از کاربران به ابعاد بزرگ ایفون ۱۴ پرو مکس و ۱۵ پرو مکس انتقاد داشتند و باید دید واکنش کاربران چگونه خواهد بود

مشخصات آیفون 16-سرای تل

طی اخبار منتشر شده، متوجه شدیم که کمپانی اپل قصد دارد تا گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس را با نازک‌ترین حاشیه‌های ممکن برای صفحه نمایش به بازار عرضه کند. در ارتباط با ابعاد و سایر اعداد منتشر شده باید این طور گفت که:

ابعاد آیفون ۱۶ پرو برابر است با  ۱۴۹٫۶ در ۷۱٫۴۵ در ۸٫۲۵ میلی‌متر و وزن آن هم حدودا ۱۹۴ گرم خواهد بود. اگر ذهن مقایسه‌گر شما هم در همین لحظه در حال تصور ابعاد گوشی و مقایسه آن با مدل نسل قبلی یعنی آیفون ۱۵ پرو است، باید بگوییم که ابعاد آیفون ۱۵ پرو حدود ۱۴۶٫۶ در ۷۰٫۶ در ۸٫۲۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۷ گرم است. بنابراین آیفون ۱۶ پرو مقداری کشیده‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود.

چند روز پیش متوجه شدیم که آیفون ۱۶ پرو مکس نازک ترین حاشیه های صفحه نمایش جهان را خواهد داشت و پس از آن آیفون ۱۶ پرو قرار دارد و امروز فاش های جدید ابعاد دقیق این دو گوشی را برای ما به ارمغان می آورد.

مشخصات آیفون 16-سرای تل

 

ابعاد آیفون ۱۶ پرو ۱۴۹٫۶ در ۷۱٫۴۵ در ۸٫۲۵ میلی متر و وزن آن ۱۹۴ گرم است. این را با آیفون ۱۵ پرو مقایسه کنید که ابعاد آن ۱۴۶٫۶ در ۷۰٫۶ در ۸٫۲۵ میلی متر و وزن آن ۱۸۷ گرم است. بنابراین بله، آیفون ۱۶ پرو اندکی بزرگتر از مدل قبلی خود می شود – این فقط Pro Max نیست که در حال رشد است.

ابعاد آیفون ۱۶ پرو مکس ۱۶۳٫۰۲ × ۷۷٫۵۸ × ۸٫۲۶ میلی‌متر است که اگر همچنان قصد مقایسه دارید، باید بدانید که در مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس با ابعاد ۱۵۹٫۹ × ۷۶٫۷ × ۸٫۲۵ میلی‌متر، گوشی بزرگ‌تری به نظر می‌رسد. همچنین در ارتباط با وزن هم آیفون ۱۶ پرو مکس  هم با افزایش ۴ گرمی روبه‌رو هستیم و احتمالا وزن آن ۲۲۵ گرم خواهد بود.

آیفون ۱۶ پرو صفحه نمایشی با روشنایی بیشتر خواهد داشت!

مشخصات آیفون 16-سرای تل

طبق شایعات، آیفون ۱۶ پرو  با صفحه نمایشی عرضه خواهد شد که ۲۰ درصد روشنایی بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، این است که این روشنایی نهایت روشنایی گوشی نیست؛ بلکه روشنایی معمول آن خواهد بود. روشنایی معمول آیفون ۱۵ پرو ۱۰۰۰ نیت بود و آیفون ۱۶ پرو، ۱۲۰۰ نیت روشنایی معمولی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید