آموزش و دانلود, اخبار فنآوری

معرفی رسمی سیستم عامل هواوی HarmonyOS NEXT

HarmonyOS NEXT

معرفی رسمی سیستم عامل هواوی HarmonyOS NEXT

انتشار فهرست دستگاه های سازگار توسط با سیستمک عامل جدید هواوی

شرکت چینی هواوی از سیستم‌عامل هارمونی نکست (HarmonyOS NEXT) رونمایی کرد. این سیستم‌عامل قرار است در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ در دسترس کاربران قرار بگیرد.

 

معماری سیستم عامل هواوی

سیستم‌عامل جدید هواوی کاملاً با معماری اختصاصی و مستقل این شرکت به‌نام Hongmeng ساخته شده است و دیگر برمبنای لینوکس و اندروید نیست، بنابراین از اپ‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند. از آنجایی که هارمونی نکست از پایه ساخته شده است، هواوی ادعا می‌کند که معماری این سیستم جدید ۳۰ درصد بهبود عملکرد کلی دستگاه و ۲۰ درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد.

 

نسخه بتای سیستم عامل هواوی

در‌حال‌حاضر نسخه بتای هامونی نکست در دسترس توسعه‌دهندگان و تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته است که طبیعتاً نسخه کامل و پایداری نیست و احتمالاً باگ و مشکلاتی دارد.

 

قابلیت‌های HarmonyOS NEXT

 

یک از ویژگی های سیستم عامل جدید هواوی توانایی آن برای پرکردن شکاف بین دستگاه‌های مختلف هواوی است. به گفته این شرکت هواوی، توسعه‌دهندگان تنها باید یک نسخه از یک اپلیکیشن را ایجاد کنند تا به تجربه کاربری (UX) ثابتی در اندازه‌های مختلف نمایشگر دستگاه‌ها در اکوسیستم هواوی دست یابند. این قابلیت در کنفرانس هواوی با اپلیکیشن‌های محبوب چینی مانند Taobao ،Yiche و Bilibili که به‌طور یکپارچه در دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شدند، نشان داده شد.

 

یکپارچگی سیستم عامل هواوی

هواوی نکست دارای قابلیتی به نام «App Continuation» است. تصور کنید که یک تماس تصویری را در تبلت خود برقرار می‌کنید. شما می‌توانید همان تماس را با یک کلیک به گوشی خود انتقال دهید. این سیستم همچنین امکان اشتراک‌گذاری ساده داده‌ها را بین دستگاه‌ها فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید یک فایل را به راحتی از تلفن خود به تبلت بفرستید.

 

هوش مصنوعی سیستم عامل هواوی

 

یکی از قابلیت‌های مهم این سیستم‌عامل نیز  Harmony Intelligence  است. این قابلیت درواقع هوش مصنوعی را با اپلیکیشن‌ها و محیط کاربری دستگاه شما ادغام می‌کند.

 

دستیار هوشمند هواوی

 

دستیار مجازی هواوی نیز اکنون نام جدیدی دارد و به‌عنوان «عامل هوشمند Xiaoyi» شناخته می‌شود و از مدل Pangu Big Model 5.0 بهره می‌برد. Xiaoyi دیگر نیاز به کلمه خاصی برای شروع مکالمه ندارد و می‌توان به راحتی با کشیدن و قراردادن یک محتوای خاص روی نوار مخصوص آن، با این دستیار هوش مصنوعی تعامل داشت.

 

HarmonyOS NEXT

HarmonyOS NEXT

دستگاه‌های سازگار با هارمونی نکست

 

  • هواوی میت ۶۰
  • هواوی میت ۶۰ پرو
  • هواوی میت ۶۰ RS | مدل ULTIMATE DESIGN
  • هواوی میت ۶۰ پرو پلاس
  • هواوی میت X5
  • هواوی میت X5 نسخه Collector
  • هواوی میت‌پد پرو ۱۳٫۲ اینچی
  • هواوی میت‌پد پرو ۱۳٫۲ اینچی نسخه Collector

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید