آموزش و دانلود, سخت افزار, نرم افزار

علت روشن نشدن وای فای گوشی

مشکلات وای فای موبایل

علت روشن نشدن وای فای گوشی

 

اکنون WI-FI در انواع گوشی موبایل به یک ویژگی ضروری تبدیل شده است و این دستگاه ها را قادر می سازد برای دسترسی به اینترنت و خدمات مختلف آنلاین به شبکه های بی سیم متصل شوند. حالا اکثر گوشی ‌های هوشمند به قابلیت‌های Wi-Fi مجهز هستند و به کاربران اجازه می‌دهد به شبکه‌های موجود در خانه، مکان‌های عمومی یا در محیط‌های شرکت متصل شوند. این ویژگی نه تنها سرعت اینترنت سریع‌تر را در مقایسه با داده‌های تلفن همراه تسهیل می‌کند، بلکه به حفظ مصرف داده تلفن همراه هنگام اتصال به شبکه‌های Wi-Fi نیز کمک می‌کند.

 

عوامل متعددی ممکن است در ایجاد این مشکل یعنی اینکه چرا گوشی وای فای رو پیدا نمیکنه در تلفن هوشمند نقش داشته باشند. اگر چه علت روشن نشدن گوشی به وای فای ممکن است مربوط به نقص سخت افزار باشد، اما معمولاً این مشکلات ناشی از اشکالات نرم افزاری به دنبال به روز رسانی نرم افزار تلفن است. خوشبختانه، بر خلاف مشکلات مربوط به سخت افزار، که اغلب رفع آن‌ها چالش برانگیزتر است، معمولاً مشکلات مربوط به نرم افزار از طریق عیب یابی به راحتی قابل حل هستند. بیایید با مراحل اساسی شروع کنیم و مشکلات را بررسی کنیم.

 

۱ . گوشی خود را خاموش و روشن کنید

 

گوشی را به مدت ۱۵ تا ۶۰ ثانیه خاموش کنید. اگر تلفن شما دارای باتری قابل جابجایی است، با برداشتن مختصر آن از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید. اگر از گوشی های هوشمند نسل جدید استفاده می‌کنید که قابلیت برداشتن باتری در آن ها فراهم نیست، گوشی را خاموش کنید، ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه صبر کنید و سپس دوباره روشن کنید. پس از راه اندازی مجدد گوشی، سعی کنید وای فای را فعال کنید. اگر مشکل حل شد، از اتصال Wi-Fi خود لذت ببرید. با این حال، اگر مشکل همچنان ادامه داشت و Wi-Fi پاسخ نمی‌دهد، به عیب‌یابی ادامه دهید.

 

 

۲ . مشکلات سخت افزاری

 

یکی از مشکلات مهم در پاسخ به چرا وای فای گوشی روشن نمیشود؟ ، موارد سخت افزاری است. هنگامی که وای فای شما به طور کلی روشن نمی‌شود، این احتمال وجود دارد که به دلیل قطع شدن، اتصال ضعیف یا خرابی یک قطعه فیزیکی در تلفن این اتفاق رخ داده باشد. اگر یک کابل انعطاف پذیر جدا شده باشد یا آنتن Wi-Fi به درستی وصل نشده باشد، بدون شک منجر به مشکلات اتصال با شبکه های بی سیم می شود.

 

اگر گوشی شما کمتر از یک سال عمر دارد و هیچ نشانه ای از آسیب فیزیکی یا رسیدن مایعات به آن دیده نمی شود، این احتمال وجود دارد که بتوانید از ضمانت شرکت سازنده استفاده کنید. البته این نکته بسیار مهم است که خودتان گوشی را باز نکنید، زیرا این کار دستکاری تلقی می شود و گارانتی را باطل می کند، در صورت خرید از سرای تل،  گارانتی ویژه این نگرانی را برای شما از بین خواهد برد.

 

قبل از هرگونه عیب یابی نرم افزاری یا استفاده از گارانتی یا بیمه، از این پیشنهاد محتاطانه بهره ببرید. البته توصیه می‌شود که این کار را با ملایم و مراقب بالا انجام دهید زیرا احتمال آسیب رساندن به گوشی هوشمند وجود دارد.

گوشی را به آرامی تکان دهید یا چند ضربه نرم به پشت آن بزنید (از ضربه زدن به صفحه نمایش خودداری کنید).

 

پس از انجام این کار، عملکرد Wi-Fi را آزمایش کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده و وای فای به درستی کار می کند یا خیر. شاید لازم باشد تا این کار را چندین بار امتحان کنید تا یک کابل شل یا قطعه سخت افزار به درستی در جای خود قرار گیرد، بنابراین پس اگر در ابتدا اتفاقی نیفتاد، چند بار دیگر با احتیاط این کار را امتحان کنید.

 

۳ . مشکلات نرم افزاری وای فای

 

بررسی برنامه های نصب شده

در مورد برنامه‌هایی که در زمان شروع مشکل نصب کرده‌اید، فکر کنید. مشکلات نرم افزاری اغلب از برنامه های خاصی در تلفن های اندرویدی ناشی می شود. برنامه‌های نصب‌شده در آن دوره را حذف نصب کنید، سپس وای‌فای را آزمایش کنید تا تشخیص دهید که آیا یکی از آن برنامه‌ها باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر. برای شروع دوباره برنامه را مجدداً نصب کنید یا بدون آن به استفاده از تلفن خود ادامه دهید تا زمانی که نسخه به روز شده‌‌ی نرم افزار از سوی توسعه دهنده برنامه در دسترس باشد، بهتر است برای حذف برنامه ها مختلف ان ها را یکی یکی حذف  و وای فای گوشی خود را تست کنید تا دقیقا برنامه مخرب را شناسایی کنید، زیرا اگر چندین برنامه را همزمان حذف کنید هرگز برنامه مخرب را نمیتوانید شناسایی کنید.

 

هارد ریست گوشی

اگر تمیز کردن برنامه‌های شما مشکل را حل نمی‌کند، انجام یک نسخه پشتیبان و بازنشانی کامل در دستگاه Android شما مؤثرترین روش برای رفع نگرانی‌های مربوط به نرم‌افزار است. با این کار گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردانده می‌شود، باگ‌های نرم‌افزاری، اشکالات و ویروس‌ها پاک می‌شود و گوشی در هنگام به حالت اولیه در زمان خرید باز می‌گردد. هارد ریست یک گزینه قدرتمند اما نهایی برای حل مشکلات نرم افزاری است، زیرا همه چیز در هارد ریست حذف خواهد شد، از لیست مخاطبین ذخیره شده در گوشی تا پیامک ها و عکس و فیلم های شخصی شما و تمامی آنچه که در تلفن همراه دارید.

پس حتما قبل از ریست کردن گوشی خود از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید و در جایی دیگر آن را ذخیره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید