اخبار فنآوری, محصولات جدید

طراحی متفاوت‌ و قیمت اقتصادی نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ

Galaxy Z Fold 7

طراحی متفاوت‌ و قیمت اقتصادی نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ

سامسونگ  قصد دارد با کاهش هزینه تولید گوشی ها تاشو آن را فراگیر کند.

آیا گوشی‌های تاشوی سامسونگ ارزان خواهند شد؟

سامسونگ از سال ۲۰۱۹ اقدام به عرضه گوشی‌های تاشو کرده است و امسال منتظر نسل ششم این رده از محصولات سامسونگ شامل گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ هستیم. گزارش‌های غیررسمی اشاره دارند که نسخه‌های آتی گوشی‌های این سری در مقایسه با مدل‌های ۲۰۲۳ گران‌تر خواهند بود؛ درحالی که اکنون نیز در میان محصولات گران‌قیمت و پریمیوم جای می‌گیرند. اگرچه سامسونگ معمولاً تغییرات کمی در محصولات تاشوی خود می‌دهد؛ اما به نظر می‌رسد تلاش‌های این شرکت برای کاهش قیمت نهایی آنها با شکست مواجه شده است و چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارد.

Samsung-New-Fold-SarayeTelDotCom

Samsung-New-Fold-SarayeTelDotCom

بر اساس یک پتنت جدید ظاهراً سامسونگ قصد دارد مسیرهای جدیدی را برای کاهش هزینه تولید گوشی‌های تاشو امتحان کند. در این طرح، گوشی تاشو با یک نمایشگر تکی و بزرگ دیده‌می‌شود که پس از تاشو شدن به دو نمایشگر جداگانه در دو طرف دستگاه تبدیل می‌شود. چنین طرحی می‌تواند نیاز به استفاده از نمایشگر دوم برای قسمت بیرونی بدنه هنگام تاشدن گوشی را از بین ببرد و نهایتاً هزینه تولید را کاهش دهد.

Samsung-New-Fold-SarayeTelDotCom

Samsung-New-Fold-SarayeTelDotCom

طرح گوشی تاشو جدید سامسونگ

البته باید اشاره کرد که پتنت ثبت‌شده از سوی سامسونگ، نسبتاً خام به نظر می‌رسد و بیشتر به یک ایده اولیه شبیه است که هنوز آمادگی لازم را برای تولید ندارد.با این حال پتنت‌ها می‌توانند آینده محصولات را به تصویر بکشند و ظاهراً سامسونگ مسیر استفاده از نمایشگر تکی و حذف نمایشگر دوم را در پیش گرفته است تا بتواند محصولاتی با قیمت اقتصادی ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید