اخبار فنآوری, محصولات جدید, نرم افزار

تعریف شارژ سریع در اندروید ۱۵ متفاوت تر خواهد بود.

شارژ سریع در اندروید ۱۵

تعریف شارژ سریع در اندروید ۱۵ متفاوت تر خواهد بود.

 

گوگل قصد دارد در اندروید ۱۵ تعریف شارژ سریع را به‌روزرسانی کند و این استاندارد را بهبود ببخشد، و این به معنی سرعت بیشتر در شارژ باتری است.

 

رقابت در صنعت گوشی‌های هوشمند بسیار نزدیک و نفس گیر است و یکی از این رقابت ها افزایش سرعت‌ شارژ باتری برای گوشی‌های هوشمند قلمداد می‌شود، حال گوگل قصد دارد در اندروید ۱۵ استانداردهای شارژ گوشی را تغییر دهد.

 

تا امروز بدون وجود هیچ نشانگر بصری در رابط کاربری، اکثر کاربران نمی‌دانند که سرعت شارژ واقعی گوشی چقدر است. اندروید هنگام تشخیص شارژر سریع، پیامی کوچک در پایین صفحه‌قفل نمایش می‌دهد، این بسیار مهم است تا ما سرعت و میزان شارژ باطری را بصورت کاملا دقیق بینیم.

 

مشکل این است که اندروید هر شارژری را که حداقل ۷٫۵ وات برق را تأمین کند، به عنوان «سریع» درنظر می‌گیرد. این باعث می‌شود تشخیص اینکه آیا یک شارژر خاص، مانند درگاه USB لپ‌تاپ، واقعاً گوشی شما را به‌سرعت شارژ می‌کند یا خیر، دشوار باشد.

تشخیص واقعی سرعت شارژ باطری در اندروید ۱۵

شرکت گوگل در به‌ روزرسانی اندروید ۱۵ قصد دارد با تنظیم حد آستانه‌ای جدید، سریع‌ بودن یا نبودن سرعت شارژ را مشخص کند، درحال‌حاضر، تشخیص سرعت شارژر با سه عنوان کند (Slow)، عادی (Normal) یا سریع (Fast) انجام می‌شود. شاید گوگل قصد دارد جزئیات بسیار بیشتری از نحوه شارژ سریع و کند را به نمایش بگذارد.

اگر توان خروجی که به گوشی می‌رسد کمتر از ۵ وات، مابین ۵ تا ۷٫۵ و یا بیش از ۷٫۵ باشد، به ترتیب شارژر کند، عادی و سریع در نظر گرفته می‌شود و پیام Charging Slowly و Charging و Charging Rapidly روی صفحه‌قفل نشان داده می‌شود. این‌ها مقادیر پیش فرض در سیستم‌عامل اندروید متن‌باز هستند.

 

گوگل قصد دارد آستانه‌ی شارژ سریع را از ۷٫۵ وات به ۲۰ وات افزایش دهد. این موضوع در آخرین به‌روزرسانی بتای اندروید ۱۵ روی ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ میکرووات (۲۰ وات) به عنوان پیکربندی جدید تنظیم شده است.

 

نسخه‌ی بتای کنونی اندروید هنوز از آستانه‌ی شارژ بالاتر استفاده نمی‌کند و به‌روز نشده است. به احتمال زیاد در نسخه‌های بعدی بتای اندروید ۱۵، گوگل BatteryStatus را برای خواندن مقدار آستانه‌ی جدید به‌روزرسانی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید