اخبار فنآوری, تکنولوژی, محصولات جدید, هوش مصنوعی

پیش بینی IDC: فروش ۱٫۲۳ میلیارد گوشی تلفن همراه در سال ۲۰۲۴ به لطف هوش مصنوعی

مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC در تازه ترین تحقیقات خود پیش‌بینی می‌کند تا فروش جهانی تلفن های همراه هوشمند تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی و البته به‌ لطف هوش مصنوعی به عدد ۱٫۲۳ میلیارد دستگاه برسد.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC اخیرا پیش‌بینی خود در خصوص عرضه و فروش جهانی تلفن های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را افزایش داد. برآورد موسسه ی IDC حاکی از آن است که حجم عرضه‌ی تلفن های هوشمند با افزایش ۵٫۸ درصدی به عدد ۱٫۲۳ میلیارد دستگاه در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی برسد. خاطر نشان می گردد که پیش‌بینی قبلی IDC رشد ۴ درصدی و حجم عرضه‌ی ۱٫۲۱ میلیارد دستگاه تلفن هوشمند بود.

پیش بینی جدید موسسه IDC نشان می‌دهد که قابلیت های جدید هوش مصنوعی مولد ممکن است تقاضا برای خرید گوشی در بازارهای مهم همانند ایالات متحده و چین را افزایش دهد.

اظهارات مدیر تحقیقات جهانی IDC

آنتونی اسکارسلا، مدیر تحقیقات جهانی بخش تلفن های همراه IDC می‌گوید: «علیرغم این نکته که گوشی‌های تلفن همراه مجهز به هوش مصنوعی (AI) نسبتاً جدید هستند، با این وجود پرچمداران و همچنین گوشی‌های گران‌قیمت در بازار کماکان به استفاده از این تکنولوژی ادامه خواهند داد تا بتوانند خود را از سایر تلفن های همراه متمایز کنند.»

رویداد جدید اپل با اتکا به هوش مصنوعی

شرکت اپل قرار است رویداد جدید و ویژه خود را در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) در اپل پارک برگزار کند؛ مراسمی که به احتمال زیاد محفل رونمایی از محصولات نسل جدید آیفون خواهد بود. احتمالا مدل آیفون ۱۶ به‌ لطف ویژگی های هوش مصنوعی بتواند روند رو به کاهش فروش محصولات آیفون در کشور چین را معکوس کند.

سهم بازارهای جهانی از گوشی های مبتنی بر هوش مصنوعی

از طرف دیگر شرکت های گوگل و سامسونگ نیز پرچم‌داران جدید خود با کلکسیونی از قابلیت های هوش مصنوعی را روانه بازار کرده‌اند. موسسه IDC پیش‌بینی می‌کند که سهم بازارهای جهانی تلفن های هوشمند با اتکا به هوش مصنوعی مولد تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۸ درصد برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید