اخبار فنآوری, سخت افزار, محصولات جدید

قیمت پردازنده‌های AMD سری رایزن ۹۰۰۰ Zen 5 فاش شد

پردازنده‌های جدید AMD احتمالاً با قیمت ۲۲۹ دلاری برای مدل پایه روانه بازار خواهند شد.

 

AMD خردادماه از پردازنده‌های دسکتاپ سری رایزن ۹۰۰۰ مبتنی‌بر معماری Zen 5 رونمایی کرد. اکنون منبعی آگاه قیمت‌های احتمالی این پردازنده‌ها را فاش کرده است. اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، این سری ظاهراً با قیمت ۲۲۹ دلار برای مدل پایه عرضه خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این پردازنده‌ها تا پایان ژوئیه روانه بازار شوند.

براساس پست منابع آگاه در انجمن Anandtech، ظاهراً شخصی که در فروشگاه‌های BestBuy کار می‌کند، قیمت پردازنده‌های سری رایزن ۹۰۰۰ Zen 5 را فاش کرده است. طبق ادعاهای او، پردازنده‌های Ryzen 9000 اکنون در انبار فروشگاه‌ها آماده‌اند تا ۳۱ ژوئیه (۱۰ مردادماه) به خرده‌فروشی‌ها عرضه شوند.

قیمت احتمالی پردازنده‌های AMD سری رایزن ۹۰۰۰

پردازنده گرافیکی - سرای تل

باتوجه‌به گفته‌‌های این منبع آگاه، احتمالاً پردازنده‌های AMD سری رایزن ۹۰۰۰ با قیمت‌های زیر عرضه می‌شوند:

رایزن ۹ ۹۹۵۰X: قیمت ۴۹۹ دلار

رایزن ۹ ۹۹۰۰X: قیمت ۳۹۹ دلار

رایزن ۷ ۹۷۰۰X: قیمت ۲۹۹ دلار

رایزن ۵ ۹۶۰۰X: قیمت ۲۲۹ دلار

البته این قیمت‌ها رسماً تأیید نشده‌اند؛ به‌طورکلی شرکت‌های بزرگ فناوری حتی در لحظات آخر هم ممکن است قیمت‌هایشان را تغییر بدهند. همچنین ظاهراً موجودی انبار فروشگاه BestBuy برای دو پردازنده‌ Ryzen 9 9900X و Ryzen 7 9700X بیشتر از موجودی Ryzen 9 9950X و Ryzen 5 9600X است؛ به‌طوری که از مدل رایزن ۵ ۹۶۰۰X کمتر از ۱۰۰ عدد در این فروشگاه وجود دارد. البته طبیعتاً موجودی فروشگاه‌های مختلف با هم متفاوت است.

درصورتی‌که این قیمت‌ها درست باشند، پردازنده رایزن ۹ ۹۹۵۰X می‌تواند رقیب جدی Core i9-14900K و Core i9-14900KS باشد که هر دوی آن‌ها با قیمت بالای ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسند. همچنین رایزن ۹ ۹۹۰۰X با قیمت ۳۹۹ دلار تاحدودی با پردازنده Core i7-14700K رقابت خواهد کرد.

به‌طورکلی، درنهایت اگر این قیمت‌ها درست باشند، AMD بسیاری از کاربران کامپیوترها را به پردازنده‌های سری جدید خودش جذب خواهد کرد و می‌تواند سهم بازار بزرگی را به خودش اختصاص بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید