آموزش و دانلود, سخت افزار, نرم افزار

علت شارژ نشدن گوشی های روش و خاموش

شارژ نشدن گوشی های روش و خاموش

علت شارژ نشدن گوشی های روش و خاموش

 

علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن

دلیل شارژ نشدن گوشی در حین روشن بودن آن را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد. ممکن است به دلیل کابل یا آداپتور شارژ معیوب، مشکلات پورت شارژ، اشکالات نرم افزاری یا حتی گرمای بیش از حد تولید شده در هنگام شارژ باشد. علاوه بر این، برخی از برنامه‌ها یا فرآیندهای پس‌زمینه ممکن است سریع‌تر از آن‌چه که تلفن می‌تواند شارژ کند، انرژی مصرف می‌کنند که مانع از فرآیند شارژ می‌شود. بررسی کابل، آداپتور و پورت شارژ برای هر گونه آسیب یا زباله، بستن برنامه های غیر ضروری و اطمینان از تهویه مناسب در حین شارژ می تواند به رفع این مشکل کمک کند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، جستجوی کمک حرفه ای یا انجام بازنشانی کارخانه ای ممکن است برای تشخیص و رفع علت زمینه ای ضروری باشد.

 

علت شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش

دلیل شارژ نشدن گوشی در حین خاموش بودن می تواند به دلایل مختلفی باشد. ممکن است مشکل از کابل شارژ، آداپتور یا خود درگاه شارژ گوشی باشد. گاهی اوقات، خالی شدن باتری یا یک مشکل نرم افزاری می تواند از شارژ شدن دستگاه در هنگام خاموش شدن آن جلوگیری کند. اطمینان از اینکه کابل شارژ و آداپتور در شرایط خوبی هستند، بررسی هرگونه خرابی یا آسیب در درگاه شارژ، و تلاش برای شارژ تلفن با کابل یا آداپتور دیگری ممکن است به حل این مشکل کمک کند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، جستجوی کمک حرفه ای یا انجام بازنشانی باتری ممکن است برای عیب یابی و رفع مشکل ضروری باشد.

 

 

۱ . علت شارژ نشدن گوشی: منبع تغذیه را بررسی کنید

 

بررسی منبع تغذیه گوشی

بررسی منبع تغذیه گوشی

ابتدا شارژر را بررسی کنید. اگرچه غیرمعمول است، اما برخی آداپتورها ممکن است انرژی کافی برای شارژ تلفن شما را به اندازه کافی تامین نکنند. به طور معمول، یک گوشی برای شارژ به حداقل ۵ وات نیاز دارد. با بررسی وات خروجی آن، که معمولاً در خود شارژر ذکر شده است، اطمینان حاصل کنید که شارژر این نیاز را برآورده می کند. برای محاسبه وات، ولتاژ را در آمپر مشخص شده ضرب کنید

اگر مشخصات شارژر مطابقت دارد اما دارای چندین پورت است، سعی کنید به درگاه دیگری سوئیچ کنید یا دستگاه های دیگر را از برق بکشید تا مطمئن شوید که جریان برق کافی به تلفن شما می رسد. علاوه بر این، اگر از شارژر فوق سریع استفاده نمی کنید، ممکن است مدتی طول بکشد تا گوشی شما شارژ شود، به خصوص اگر باتری کاملا خالی شده باشد.

اگر گوشی شما همچنان شارژ نمی شود، ممکن است شارژر معیوب باشد. برای آزمایش این موضوع، کابل شارژ را به پورت USB رایانه یا تلویزیون وصل کنید. اگر شارژر کار نکرد، به یک آداپتور دیواری جایگزین نیاز دارید. با این حال، استفاده از یک پورت USB دیگر می تواند به عنوان یک راه حل موقت عمل کند.

اگر مراحل قبلی مشکل را حل نکرد، کابل شارژ معیوب می‌تواند مقصر باشد. آن را با کابل USB دیگری جایگزین کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر.

برای کابل‌های USB-C، از سازگاری با USB-C PD (تحویل برق) اطمینان حاصل کنید، زیرا دستگاه‌ها اغلب برای تنظیمات شارژ بهینه به این متکی هستند. کابل‌ها یا آداپتورهای ناسازگار می‌توانند مانع این شوند و باعث عوارض شارژ شوند. دستگاه‌های اپل ممکن است نیاز به کابل‌های اصلی داشته باشند، بنابراین امتحان کردن یکی از آن‌ها می‌تواند مشکل را حل کند.

عیب یابی مشکلات شارژ شامل تعویض سیستماتیک تجهیزات شارژ یک به یک است. کابل‌ها، شارژرها و تلفن‌های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که قطعه مشکل‌ساز را مشخص کنید. اگر با وجود تغییر آداپتورها یا کابل‌های شارژ، مشکل همچنان ادامه داشت، احتمالاً مشکل در تلفن همراه شما است.

 

 

۲ .  راه اندازی مجدد یا تنظیم مجدد گوشی

راه اندازی مجدد گوشی

راه اندازی مجدد گوشی

 

تلفن خود را خاموش کنید و شارژر را وصل کنید تا ببینید آیا باتری شروع به شارژ شدن می کند یا خیر.

اگر باتری در حالی که دستگاه خاموش است شارژ می شود، اما با روشن کردن آن متوقف می شود، راه اندازی مجدد را در حالت ایمن شروع کنید. این شامل فشار دادن همزمان دکمه پاور به همراه دکمه افزایش یا کاهش صدا است.

اگر حالت ایمن مشکل شارژ را حل کرد، به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام دهید یا برنامه مشکل‌ساز را شناسایی و حذف نصب کنید. از طرف دیگر، اگر مشکل همچنان ادامه داشت، دستگاه خود را هارد ریست انجام دهید. به یاد داشته باشید که قبل از شروع به تنظیم مجدد کارخانه، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

 

۳ .  تمیز کردن درگاه شارژ یا محل اتصال شارژر

تمیز کردن درگاه شارژ گوشی

تمیز کردن درگاه شارژ گوشی

 

وقتی هیچ یک از راه حل های قبلی مشکل شارژ را حل نکرد، احتمالاً مشکلی در پورت شارژ گوشی شما وجود دارد .

انسداد در درگاه شارژ تلفن شما، مانند تجمع پرز، گرد و غبار یا کثیفی، می تواند مانع از شارژ مناسب شود. پورت را با استفاده از یک برس نرم، خلال دندان یا هوای فشرده به آرامی تمیز کنید. اگر رطوبت تشخیص داده شد، با احتیاط آب اضافی را با استفاده از یک سواب پنبه جذب کنید.

در حالی که تلفن خود را به صورت عمودی نگه داشته اید، به آرامی روی پورت USB ضربه بزنید تا هرگونه تجمع یا زباله از کانکتور خارج شود.

 

۴. تعمیر گوشی

اگر روش‌های فوق‌الذکر ناکارآمد باشند، ممکن است درگاه USB یا مدارهای داخلی دستگاه شما آسیب دیده یا نادرست عمل کند باید تعمیرکار آن را تعمیر کند.

۵ . خرید یک گوشی جدید

شاید گوشی شما انقدر قدیمی باشد که ارزش تعمیر نداشته باشد و… شما میتوانید با شرایط اقساطی یک گوشی نو و جدید از مجموعه سرای تل خریداری کنید و با خرید گوشی از سرای تل از گارانتی و ویژگی های خاص بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید