اخبار فنآوری, هوش مصنوعی

انویدیا با ارزش‌ترین شرکت جهان

انویدیا با ارزش‌ترین شرکت جهان

انویدیا با ارزش‌ترین شرکت جهان

هوش مصنوعی بالاخره انویدیا را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرد.

 

حالا انویدیا بر روی تخت آهنین، و کسب جایگاه نخست ارزشمند ترین شرکت جهان. ارزش سهام انویدیا در حدود دو سال بیش از ۹ برابر رشد کرده است. این شرکت با پشت‌سرگذاشتن مایکروسافت رسماً جایگاه با ارزش‌ترین شرکت جهان را تصاحب کرده است. رونق روزافزون بازار هوش مصنوعی به این غول تراشه‌ساز سبز کمک کرد بالاتر از مایکروسافت جایگاه نخست را از آن خود کند.

 

سهام انویدیا سه‌شنبه با رشد ۳٫۵ درصدی ارزش بازار این شرکت را به ۳٫۳۴ تریلیون دلار رساند تا از مایکروسافت با ارزش بازار ۳٫۳۱ تریلیون دلار عبور کند. این شرکت نخستین‌ بار اواسط خردادماه به ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری رسید و اپل را پشت‌ سر گذاشت. البته ارزش بازار اپل پس از معرفی سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence دوباره رشدی نسبی کرد و اکنون ۳٫۲۸ تریلیون دلار است. این رقابت بسیار نزدیک و نفس گیر همچنان ادامه دارد.

 

رشد خیره‌کننده انویدیا به لطف تراشه های هوش مصنوعی

رشد ارزش انویدیا

رشد ارزش انویدیا

سهام انویدیا در سال جاری میلادی بیش از ۱۷۰ درصد رشد داشته. پس از انتشار گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ این شرکت در ماه مه، رشد بیشتری کرده است. این شرکت حدود ۸۰ درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی استفاده‌شده در دیتاسنترها را در اختیار دارد. تقاضای شرکت‌های مختلف فناوری، ازجمله OpenAI، مایکروسافت، گوگل، آمازون، متا و xAI برای تراشه‌های هوش مصنوعی با هدف آموزش مدل‌های زبانی بزرگ به رشد خیره‌کننده تراشه‌ساز سبز کمک شایانی کرده است.

رشد ۴۲۷ درصدی درآمد دیتاسنتر انویدیا

درآمد کسب‌وکار دیتاسنتر انویدیا در سه‌ماهه اخیر نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۴۲۷ درصد افزایش یافته و به ۲۲٫۶ میلیارد دلار رسیده است. این کسب‌وکار حالا حدود ۸۶ درصد کل فروش انویدیا را در اختیار دارد.

 

شرکت جوان انویدیا که نسبت به سایر غول های فناوری و شرکت های دیگر عمر کمتری دارد ولی با سرعت بسیار بالا در حال رشد هست، با توسعه بیشتر هوش مصنوعی این رشد بیشتر هم خواهد شد باید دید که رقبا برای تاج و تخت خود چگونه تلاش خواهند کرد، و یکه تازی انویدا تا کجا ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید